sâmbătă, 23 februarie 2013

Pariziene cu crema de ciocolata sau gem cu nuca

De mult visez la ele..Si visez eu si visez dar uite ca am pus mainile la treaba si le-am executat..Stiti cum sunt??? Divine...Un aluat foarte pufos, gustos si cu umplutura de gem cu nuca sau cu crema de ciocolata...Ce mai o nebunie pentru noi..Nu trebuie ratata aceasta reteta!!

Ingrediente:
  • 500 gr faina
  • 20 gr drojdie
  • 2 oua
  • 50 gr unt
  • 70 gr zahar
  • 240 ml lapte
  • 1 praf de sare
  • coaja rasa de portocala
  • 1 lingurita zahar pudra cu pastai de vanilie
  • crema de ciocolata
  • 1/2 borcan gem de prune
  • nuca macinata
  • mac
Mod de preparare:
Intr-un castron punem drojdia, 2 linguri de zahar, 2 linguri faina si putin lapte.
Amestecam bine si lasam maiaua 10 minute sa creasca.
Untul il topim.
Faina o cernem si o punem intr-un bol.
Peste faina punem maiaua, 1 ou, untul topit, restul de zahar, sarea, coaja rasa de portocala si zaharul cu pastai de vanilie.
Amestecam bine, apoi turnam lapte cate putin (sa fie putin caldut laptele) si framantam pana obtinem un aluat nelipicios si elastic.
Il acoperim si il lasam sa isi dubleze volumul intr-un loc cald.
Rupem 8 bucati egale din aluat si intindem cu sucitorul pana are o forma putin ovala.
Taiem imaginar in doua pe lungime, partea de sus o taiem fasii, iar pe partea de jos punem umplutura: ori crema de ciocolata ori gem amestecat cu nuca macinata (sau alta umplutura ce va place).

Rulam de jos in sus,inchidem bine si capetele in timp ce rulam sa nu iese umplutura.

Le asezam intr-o tava tapetata cu hartie de copt, le mai lasam 30 de minute la crescut, apoi le ungem cu ou batut si presaram mac.

Le introducem in cuptorul incins circa 30 de minute (pana se rumenesc).
Cand sunt gata, le lasam putin la racorit si servim.
O super bunatate..
Sursa de inspiratie





29 de comentarii:

  1. Ce fain arata!!Cred ca-s tare pufoase si gustoase!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bine arata asa rumenite! Si umplutura este tare buna!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumos arata, si eu visez la ele...dar partea proasta e ca eu am ramas tot cu visele, pe cand tu ti le-ai implinit, si inca tare frumos ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Paula sunt usor de preparat.Daca zic eu asta inseamna ca e asa pentru ca de obicei eu ma feresc de aluaturi.O sa vezi ca o sa iti plac foarte mult.Pup!

      Ștergere
  4. Rocs , sunt excelente ... am facut si eu cu mere , cu aluat dospit de doua ori , facut la masina de paine , dar ale tale mi se par muuult mai apetisante .
    Bv , bv , pana fac si din acestea , iau o tava si de la tine :)) ms frumos .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc foarte mult. Crezi ca mai am??Nuuu..Da mai fac si te invit.Pup!

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Alina cu prima ocazie cand mai fac te invit.Acum am o prajiturica daca vrei.Pup!

      Ștergere
  6. Perfecte la micul dejun de maine!
    Place si prezentarea, iar la cat sunt de frumoase mergeau si niste poze mai mari :)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Simona...Pozele se vad mari daca dai un click pe ele..Pup!

      Ștergere
  7. Ce bine arataaaa,ce frumos sant rumenite....iti face o poftaaaa!

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte frumoase, pufoase si bune. Bravo Rocsi!

    RăspundețiȘtergere
  9. Pe astea sigur le incerc! Se vede cat sunt de pufoase. Super reteta!

    RăspundețiȘtergere
  10. Vaaai Rocsy, ma omori!!!! Inainte de frigarui si mazare parca ar merge si o astfel de pufosenie :P <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Angela daca ai o data timp sa le pregatesti. Pe langa faptul ca sunt foarte bune se topesc in gura :*

      Ștergere
  11. arata bine dar nu sunt cam mari?

    si pe toti care afiseaza pe aici ii intreb de ce nu posteaza sursa de unde au luat reteta, pt ca asa e corect....

    eu am vazut-o prima oara reteta la Lena care a indicat sursa Laura Adamache

    oricum, felicitari

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sunt deloc mari, sunt potrivite. Asa par in poze. Eu mereu cand ma inspir scriu sursa pentru ca asa mi se pare corect si la mine sursa a fost un membru al site-ului Bucataras.ro. O zi buna!

      Ștergere
  12. Scuza-ma!!!! ... acum am observat ca ai indicat sursa, scuze! :)

    RăspundețiȘtergere