marți, 15 octombrie 2013

Prajitura Katy

Am mancat pentru prima data aceasta prajitura acum 5 ani cand mi-a trimis mama prietenului. Mi-a placut si ne-a placut la nebunie, mai les ca atunci a fost si nunta fratelui si va imaginati cati degustatori au fost. Am cerut reteta sa o fac si eu bineinteles. Dupa o zi de stat la rece efectiv se topeste in gura. Eu una va recomand aceasta prajitura si o sa vedeti ce mult o sa va placa.

Ingrediente:
Pentru 3 foi:
  • 150 gr unt ( sau margarina la pachet)
  • 150 gr zahar pudra
  • 4 galbenusuri
  • 4 linguri lapte
  • 2 albusuri
  • 1 lingurita amoniac
  • coaja rasa de lamaie
  • 1 lingura zahar vanilat
  • 500-550 gr faina
Pentru crema:
  • 1 foaie din care am pregatit mai sus
  • 100 ml lapte
  • 130 gr unt
  • 2 linguri cacao
  • 100 gr zahar
  • 3-4 linguri dulceata acrisoara (de prune sau visine)
  • 1 lingura esenta de rom
Pentru bezea:
  • 2 albusuri
  • 100 gr zahar pudra
  • 1 lingura zahar vanilat
  • ciocolata cu lapte
Mod de preparare:
Intr-un bol frecam margarina cu zaharul, apoi galbenusurile adaugate unul cate unul.
Punem laptele, amoniacul stins cu putina zeama de lamaie, zaharul vanilat, coaja rasa de lamaie si 500 gr de faina.
Le amestecam bine cu mainile.
Albusurile le mixam spuma si le incorporam in aluat.
Daca mai este necesat mai adaugati putina faina, eu am mai pus 2 linguri.
Impartim coca in 3.
Cu sucitorul intindem fiecare foaie in parte, o asezam pe dosul unei tavi, o intepam cu furculita din loc in loc si o introducem in cuptorul incins la o temperatura potrivita pana deasupra devine usor aurie. La fel procedam cu toate (tava folosita de mine este una dreptunghiulara si nu din aia mare de aragaz).
Cand sunt gata, le scoatem usor si le asezam pe hartie de copt sa se raceasca.
Crema:
Luam una din foile coapte si o faramitam cu mana.
Frecam untul cu zaharul pana devine o crema, apoi punem foaia faramitata, laptele, cacaoa si esenta de rom.
Amestecam usor cu o paleta iar la final incorporam dulceata.
Asezam prima foaie pe un tocator, punem crema, o nivelam iar deasupra venim cu a 2 a foaie.
Bezeaua:
Cele doua albusuri le mixam impreuna cu zaharul pudra, zaharul vanilat pe baie de aburi, pana se ingroasa bine.
Asezam bezeaua peste prajitura, o nivelam cu o paleta de silicon si lasam sa se raceasca putin.
Deasupra radem ciocolata apoi dam prajitura la rece.
Pofta buna! O sa va lingeti degetele daca pregatiti acesta prajitura!



13 comentarii:

  1. Da, e prajitura Katy :D O bunatate! ;-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Kati, Alba ca zapada, indiferent de denumire este absolut delicioasa! :)

      Ștergere
    2. BAm sa o incerc si eu tare mi ai facut pofta arata minunat

      Ștergere
    3. Sa ai spor si te astept cu impresii!

      Ștergere
  2. Denumirile conteaza mult, sa stii! Daca cineva cauta prajitura Alba ca zapada si dadea peste prajitura ta, Katy, n-ar fi ramas indiferent :D Retetele bune se pastreaza cu sfintenie, la fel si numele lor. ;-)

    RăspundețiȘtergere
  3. Indiferent de cum s-o numi,conteaza ca este buna tare!
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Crema aceea cu cacao, foaie rupta si gem acrisor trebuie sa fie tare buna! De retinut reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da asta imi place ca nu este o prajitura cu crema gretoasa, din contra!

      Ștergere