luni, 8 ianuarie 2018

Prajitura cu crema de fructe de padure

Prajitura aceasta am pregatit-o de Craciun si pot sa spun ca a fost preferata mea. Cu o crema acrisoara, aromata si foile sale pufoase, a fost unul din deliciile din care am fi mancat o bucatica, inca o bucatica si inca o bucatica si tot asa pana sa se goleasca tava.

Ingrediente:
Pentru blat (3 foi):
  • 6 oua
  • 4 albusuri
  • 6 linguri zahar
  • 6 linguri ulei
  • 6 linguri lapte
  • 4 linguri nuca de cocos
  • 8 linguri faina
  • 2 lingurite vaniliie
  • 1 praf de copt
  • un praf de sare
Crema de fructe de padure:
  • 500 gr fructe de padure (eu am folosit congelate)
  • 3 linguri amidon
  • 4 linguri zahar
  • 500 gr mascarpone
  • 300 ml frisca lichida
  • fulgi de ciocolata
Mod de preparare:
Blatul:
Mai intai separati ouale.
Galbenusurile le bateti cu zaharul pana se albesc.
Adaugati uleiul, laptele, vanilia si praful de copt.
Incorporati si faina.
Albusurile le mixati spuma cu un praf de sare.
Cand albusurile au devenit o spuma tare, le incorporati in compozitia de galbenusuri, impreuna cu nuca de cocos, cu ajutorul unei palete.

Impartiti compozitia in 3 boluri, in mod egal.
Tapetati cu hartie de copt o tava de 24/37 cm, turnati prima parte de compozitie.
O nivelati, o introduceti in cuptorul incins, pentru 12 minute, pana foaia de blat este coapta.
Cand este gata, o scoateti din cuptor.

La fel procedati si cu cealalte foi.
Le lasati sa se raceasca.
Crema de fructe de padure:
Fructele de padure decongelate, le amestecati cu zaharul si amidonul.
Le rasturnati intr-o cratita, le transferati pe foc, amestecati continuu pana se ingroasa ca o budinca.
Cand este gata, o luati de pe foc, o acoperiti cu folie si o lasati sa se raceasca.
Frisca lichida, rece, o mixati pana prinde putina consistenta.
Adaugati mascarponele, mixati pana obtineti o crema spumoasa.
Incorporati crema de fructe rece, amestecati cu o paleta pana toate sunt bine incorporate.

In tava in care ati copt blaturile, puneti hartie de copt, asezati prima foaie de blat.
Puneti 1/3 din crema, nivelati, iar foaie de blat, crema, foaie de blat si ultima parte de crema.
Presarati fulgi de ciocolata, apoi dati prajitura la rece 3-4 ore.

Dupa acest timp, o portionati si serviti.
Pofta buna!



2 comentarii:

  1. Chiar daca a trecut Craciunul, eu nu ma pot opri din a gati prajituri. Si chiar daca mi-am propus sa slabesc cateva kg la inceputul anului, as manca dulciuri in continuu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu sunt o mare fana a dulciurilor, dar de sarbatori am incercat sa mananc cat mai putine. Oricum obisnuiesc sa nu fac prajiturile prea dulci si fac doar in week-end dulce, asa ca e ok, deocamdata! :D

      Ștergere